onsdag 31 oktober 2007

Årstiderna

Veckans frågor kommer från Camilla



  • Vilken årstid är den bästa, varför?
    Sommaren är bäst. Varför? För värmen, solen och ljuset.

  • Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna?
    Jag har väldigt svårt att känna att den mörka och gråa vintern har någon charm. Men våren är en härlig tid och sommaren också. Hösten kan kännas lite vemodig, men är vacker på sitt sätt. Jag skulle kunna tänka mig att gå direkt från oktober till april. Månaderna däremellan kan jag lätt klara mig utan.

  • Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför?
    Vår svenska vinter skulle jag lätt kunna klara mig utan. Jag har väl egentligen svarat på förra frågan.

  • Under vilken årstid fyller du år?
    Jag fyller år på hösten.

  • Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset?
    Familjen och några släktingar brukar samlas och så äter vi en bit mat och umgås och har trevligt och en och annan present brukar det minsann bli också.

Inga kommentarer: