måndag 22 oktober 2007

Miljön

Veckans frågor kommer från Jenny



  • Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?
    Absolut, vi måste alla försöka göra vad vi kan.

  • När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?
    Jag försöker välja kravmärkt, men ibland får plånboken råda.

  • Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?
    Det försöker jag göra.

  • Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?
    Jag är nog lite dålig på att handla second hand, men efter det att jag börjat jobba på Röda Korsets Kupan, så har jag köpt både begagnade kläder och hushållsgrejor.

  • Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?
    En sak som jag tror är ganska viktig är att man försöker köpa sådant som är närproducerat. Det gynnar både miljön och producenten. Jag föredrar t e x att köpa kött, som jag vet är producerat här på Gotland, framför sådant som importerats från Brasilien.

Inga kommentarer: