onsdag 11 juli 2007

Internet/Snigelpost


  • Har du internetbank, vilken? Om inte, varför?
    Jag är en sån där otrogen person som fördelar mina gracer, så jag använder internettjänsterna hos ICA-banken, Skandiabanken och Handelsbanken.

  • Brukar du posta något med snigelposten, vad?/Om inte varför?
    Visst använder jag vanlig postgång. Jag skickar bland annat kort och hälsningar till olika helger och så en hel del annat.

  • Brukar du handla, eller skulle du kunna tänka dig att handla på internet? Vilken typ av saker?/varför inte?
    Jag har gjort en hel del inköp via internet. Jag har köpt dator, kläder, filmer, bläckpatroner mm mm.

  • Har du sålt något på internet, eller skulle du kunna tänka dig att göra det? Vad/varför inte?
    Det har inte varit aktuellt, men visst skulle jag kunna tänka mig det.


  • Vad är det bästa OCH det sämsta med snigelpost? Med mail? Vilket föredrar du?
    Vanlig post gillar jag för att jag får ett fysiskt dokument som jag kan ta fram och titta på utan att jag behövar ha en dator i närheten. Det sämsta skulle väl vara tiden med postgången. Mail går snabbt och man få svar omgående. Det sämsta med mailfunktionen är all spam. Jag föredrar inte någotdera framför det andra, utan både snigelpost och mail har sin funktion att fylla.


Veckans tjejsnackare är Zerendipity

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skulle vi göra utan internet :)