måndag 27 augusti 2007

Musik


Som du ser är musiksmaken blandad!


  • Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?
    Jag är inte en så aktiv musiklyssnare. Radion står på och skramlar för det mesta, men om jag vill lyssna på något speciellt så kan det faktiskt bli opera. Det är vacker musik, spännande historier som berättas och fantastiska sånginsatser.

  • Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren?
    Elvis naturligtvis!

  • Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?
    Storbandsjazz har jag svårt för. Det låter helt enkelt illa i mina öron.

  • Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live!
    Vågar man tala om att man sett Gösta, "Snoddas" Nordgren live i Levide Bygdegård här på Gotland? Ann-Louise Hansson var här och sjöng på en sommarfest i Djupvik, Robert Broberg har jag sett två gånger i Visby, "Babben" Larsson har jag sett många gånger, bl a som konfrencier i muskalen Cabaret och jag har varit på Globen och sett Luciano Pavarotti, så du ser, det är en salig blandning av artister.

  • Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha!
    Jag har ingen autograf och har inte någon större längtan efter att få någon heller.

Inga kommentarer: